SELAH VROUWENDAG 2 JUNI 2018

Voor het derde achtereenvolgende jaar organiseert Stichting Selah een vrouwendag! Na Voorthuizen en Dordrecht is ditmaal Gorinchem aan de beurt. Het thema van de dag is

‘Woorden van leven’

Woorden zijn een onmisbaar onderdeel van ons leven. Geschreven woorden, gesproken woorden, gezongen woorden.

Welke woorden komen er uit onze mond?  Vaak zijn we ons er nauwelijks van bewust welke kracht onze woorden hebben. Niemand van ons zal kunnen zeggen dat we nooit mopperen, nooit iets minder vriendelijks over een ander zeggen, nooit negatief zijn in ons praten. En wat te denken van de schade die we opgelopen kunnen hebben door kleinerende en onware woorden die anderen tegen of over ons hebben gezegd?

Jacobus vergelijkt onze tong met onder andere een vlam die een enorme brand veroorzaken kan. En in Spreuken 18 lezen we:  ‘Dood en leven zijn in de macht van de tong.’

Dood… maar dus ook leven! We hebben een keuze! De keuze om onze tong met behulp van de Heilige Geest in bedwang te krijgen, en om woorden van leven te gaan spreken; woorden die ontleend zijn aan Gods Woord, en voortkomen uit de bron van Leven.

Hoe maken we die keuze concreet?

En, ook belangrijk,  hoe kunnen we de negatieve woorden die ons nog steeds achtervolgen hun macht ontnemen?

Voldoende stof om met elkaar over na te denken!

Praktische info over deze dag:

Tijd: 10.00-16.00 uur, inloop vanaf 09.00 uur.

Locatie: De Ark, Kennelweg 14, Gorinchem

Kosten: € 20,00 p.p. inclusief koffie, thee en lunchbuffet.

Het speciaal samengestelde muziekteam op deze dag wordt geleid door Antine Alderliesten.

Laat je tijdens deze dag ook verrassen door de medewerking van ‘Emmer’ (waar we verder dus niets over verklappen).

Voorafgaand aan het programma, in de middagpauze en na afloop ben je van harte welkom om een kijkje te nemen bij de stands van:

Ook is er een stand met de boeken van Marianne, waarop natuurlijk haar nieuwste roman Onder Zijn vleugels niet zal ontbreken!

Aanmelden voor deze dag doe je door een mail te sturen naar vrouwendag@stichtingselah.nl

Vermeld in de mail duidelijk het volgende:

– je voornaam en achternaam

– je adres (straat, huisnummer, woonplaats)

– je telefoonnummer

– je mailadres

Wil je gelijk ook anderen aanmelden? Dat kan, maar dan ook graag al hun gegevens in de mail erbij zetten!

Na ontvangst van de aanmelding(en), krijg je van ons een bevestigingsmail waarin onder andere ook vermeld staat hoe je kunt betalen.

Heb je nog vragen? Ook die mag je mailen naar vrouwendag@stichtingselah.nl

We hopen je te mogen verwelkomen!

‘Laten de woorden van mijn mond U welgevallig zijn…

en de mensen om mij heen en mijzelf tot zegen en tot leven.’